Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

  1. Tento Reklamačný poriadok upravuje právo klienta na reklamáciu kvality poskytnutých služieb, vyfakturovanej sumy odmeny, podmienky, spôsob a postup pri riešení reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a ďalšie podrobnosti o reklamačnom konaní. Pri všetkých reklamáciách sa postupuje v súlade s aktuálnym reklamačným poriadkom a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi SR (najmä so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení).
  2. Reklamácie sa vykonávajú výhradne v tej pobočke, kde bola reklamovaná služba poskytnutá a len počas jej otváracích hodín.
  3. Službou sa rozumie akákoľvek činnosť, ktorá je ponúknutá klientovi, tzn. poskytovanie realitného poradenstva a sprostredkovanie kúpy, predaja a prenájmu nehnuteľností (ďalej len "Služby"). Služby musia byť poskytnuté riadne a určité plnenie nesmie mať vady. Kancelária spoločnosti LAW&REAL ESTATE s.r.o. ("ďalej "spoločnosť") môže vystaviť faktúru len za reálne poskytnuté Služby a len podľa aktuálne platného cenníka.
  4. Klientom sa rozumie akákoľvek fyzická či právnická osoba, ktorej spoločnosť poskytuje svoje služby na základe vyššie uvedeného predmetu činnosti.
  5. Spoločnosť je povinná oboznámiť klienta s obsahom platného Reklamačného poriadku a zároveň ho umiestniť na viditeľnom a klientovi dostupnom mieste. To, že bol klient oboznámený s Reklamačným poriadkom, potvrdzuje svojim podpisom Zmluvy o poskytovaní realitných služieb, prípadne inej obdobnej zmluvy/dohody.
  6. K reklamácii je klient vždy povinný predložiť doklad (faktúru) o poskytnutí Služby.
  7. Právo zodpovednosti za vady poskytovanej Služby, prípadne za nesprávne vyfakturovanú sumu odmeny, musí klient u poverenej osoby danej spoločnosti uplatniť bez zbytočného odkladu, tj. čo najrýchlejšie, potom ako chybu zistí, avšak nie neskôr ako tridsať (30) dní odo dňa doručenia faktúry klientovi, resp. odo dňa, kedy sa stala skutočnosť zakladajúca dôvod reklamácie.
  8. V prípade, že klient neuplatní svoje právo v zmysle bodu 6. tohto Reklamačného poriadku, tak márnym uplynutím tejto lehoty toto právo zanikne.
  9. Ak klient usúdi, že Služby poskytované spoločnosťou sú nevyhovujúce alebo bude mať k realizácii obchodného prípadu iné výhrady, je oprávnený uplatniť tieto svoje reklamácie v spoločnosti.
  10. Poverená osoba spíše s klientom o reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný protokol na aktuálne platnom formulári. Klient má právo na kópiu reklamačného protokolu.
  11. Reklamácia bude spoločnosťou vybavená do troch (3) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa poverená osoba spoločnosti s klientom písomne nedohodne inak. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako tridsať (30) dní (lehota nevyhnutná na nestranné posúdenie a vyriešenie reklamácie).
  12. V prípade, že prešetrenie reklamácie klienta podľa bodu 10. tohto Reklamačného poriadku je obzvlášť zložité a jej dôkladné prešetrenie nie je v tridsať (30) dňovej lehote objektívne možné zabezpečiť, je spoločnosť povinná výsledok svojho šetrenia oznámiť klientovi do šesťdesiatich (60) dní odo dňa, kedy bola reklamácia platne oznámená spoločnosti
  13. Reklamáciu môže spoločnosť uznať alebo zamietnuť.
  14. Pokiaľ spoločnosť uzná reklamáciu za oprávnenú, informuje o tom bezodkladne klienta a vykoná na svoje náklady úkony ktorými odstráni vady, ak sú odstrániteľné, a v prípade neodstrániteľných vád poskytne zľavu z ceny alebo nanovo poskytne dané Služby. Poverená osoba spoločnosti zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácie o vybavení reklamácie, spoločnosti.
  15. Pokiaľ spoločnosť zamietne reklamáciu, informuje o tom bezodkladne klienta a uvedie dôvod zamietnutia. Následne zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácií o vybavení reklamácie vedeniu spoločnosti . Spoločnosť vyhodnotí reklamáciu a postup vybavenia reklamácie Poverenou osobou v prípade, že ju uzná úplne alebo čiastočne ako oprávnenú, vyzve príslušnú spoločnosť, aby vykonala náležitú nápravu podľa jej pokynov.
  16. Poverená osoba je povinná o vybavení reklamácie vydať klientovi písomný doklad najneskôr do tridsiatich (30) dní od dátumu začatia reklamačného konania, tzn. vystaví mu písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Toto neplatí v prípadoch podľa bodu 11. tohto Reklamačného poriadku, kedy sa lehota predlžuje na šesťdesiat (60) dní od dátumu začatia reklamačného konania.
  17. Spoločnosť je povinná viesť si evidenciu o reklamáciách. Evidencia o reklamáciách musí obsahovať nasledujúce údaje: dátum uplatnenia každej reklamácie, dátum vybavenia každej reklamácie a spôsob vybavenia každej reklamácie. Poverená osoba vybavuje reklamácie v poradí, v akom boli u nej uplatnené.
  18. Na základe zistení vykonaných z reklamačných protokolov vyvodzuje spoločnosť dôsledky, stanovuje metódy, návody a dáva pokyny, aby bolo možné predchádzať vzniku prípadných ďalších reklamácií.
  19. Ustanovenia bodov 1. až 18. sa primerane vzťahujú aj na maklérov, franšízantov ako aj na zamestnancov.
  20. Spoločnosť je oprávnená z dôvodu zmien vo svojej obchodnej politike alebo zmien právnych predpisov na území SR, alebo na základe vývoja právneho alebo podnikateľského prostredia, alebo v záujme bezpečného fungovania informačného systému, alebo minimalizácie rizika, tento Reklamačný poriadok kedykoľvek meniť, alebo dopĺňať.
  21. Spoločnosť určí zverejnením alebo vo svojich prevádzkach alebo na svojej internetovej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku. Za vady služieb nemožno považovať čerpanie služieb menšieho rozsahu spôsobené samotnými okolnosťami vyššej moci – napr. povodeň, snehová kalamita, víchrica, krupobitie, poškodenie bleskom, vrátane prerušenia dodávok elektrickej energie alebo vody.
  22. Spoločnosť, ich makléri, Franšízanti ako aj zamestnanci zaisťujú ochranu poskytnutých osobných údajov klientov v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, hlavne v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z.o ochrane osobných údajov v platnom znení.
  23. Tento reklamačný poriadok je záväzný spoločnosť, ich maklérov, franšízantov a zamestnancov a je platný na celom území Slovenskej republiky.
  24. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 01.07.2025 


VZOR REKLAMAČNÉHO FORMULÁRA

REKLAMAČNÝFORMULÁR

LAW&REAL ESTATE s.r.o.

Vydaný realitnou kanceláriou CIBULKOVA REALITY, Hodžova 1488/53, 911 01 Trenčín, IČO: 55794289, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložkač.46159/R, prijatý s účinnosťou od 01.07.2025

Dátum podania reklamácie: ......................................................................

Údaje o maklérovi, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje :

Meno, priezvisko:..........................................................................

Prevádzka realitnej kancelárie, adresa:.................................................................................................................................

Typ transakcie, ktorá bola zrealizovaná: □predaj □prenájom □kúpa

Špecifikácia nehnuteľnosti:...............................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

Údaje o klientovi, ktorý podáva reklamáciu(meno, priezvisko, adresa, kontakt, email):

Meno,priezvisko:.............................................................................................................

tel.číslo:....................................

Adresa:.............................................................................................................................................................

Email:..............................................................................................................................

· KLIENT/Vecný obsah reklamácie(vypĺňa klient, ktorý podáva reklamáciu).

Uveďte informácie ako popis sťažnosti, vady na službe alebo podnet popisujúci pochybenie v konaní makléra alebo realitnej kancelárie.

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


· MAKLÉR/Vyjadrenie k reklamácii(vypĺňa maklér, ktorého sa reklamácia týka).

Uveďte informácie ako popis a vysvetlenie situácie a informácie, týkajúce sa sťažnosti klienta realitnej kancelárie.

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Podpis makléra:...................................................................Dátum:...........................................

· POSÚDENIE REKLAMÁCIE (vypĺňa konateľ realitnej kancelárie alebo zodpovedná osoba). Reklamácia bola uznaná za oprávnenú: □ áno □ nie

Odôvodnenie:................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Spôsob vybavenia reklamácie:

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

V......................................,dňa:........................

Podpis konateľa realitnej kancelárie:..........................................................

KLIENT/S vybavením reklamácie súhlasím:□áno □nie