Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
- Tento
Reklamačný poriadok upravuje právo klienta na reklamáciu kvality
poskytnutých služieb, vyfakturovanej sumy odmeny, podmienky, spôsob a
postup pri riešení reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu
uplatniť a ďalšie podrobnosti o reklamačnom konaní. Pri všetkých
reklamáciách sa postupuje v súlade s aktuálnym reklamačným poriadkom a v
súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi SR (najmä so zákonom č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení).
- Reklamácie
sa vykonávajú výhradne v tej pobočke, kde bola reklamovaná služba
poskytnutá a len počas jej otváracích hodín.
- Službou
sa rozumie akákoľvek činnosť, ktorá je ponúknutá klientovi, tzn.
poskytovanie realitného poradenstva a sprostredkovanie kúpy, predaja a
prenájmu nehnuteľností (ďalej len "Služby"). Služby musia byť poskytnuté
riadne a určité plnenie nesmie mať vady. Kancelária spoločnosti LAW&REAL
ESTATE s.r.o. ("ďalej "spoločnosť") môže vystaviť faktúru len za
reálne poskytnuté Služby a len podľa aktuálne platného cenníka.
- Klientom
sa rozumie akákoľvek fyzická či právnická osoba, ktorej spoločnosť
poskytuje svoje služby na základe vyššie uvedeného predmetu činnosti.
- Spoločnosť
je povinná oboznámiť klienta s obsahom platného Reklamačného
poriadku a zároveň ho umiestniť na viditeľnom a klientovi dostupnom
mieste. To, že bol klient oboznámený s Reklamačným poriadkom, potvrdzuje
svojim podpisom Zmluvy o poskytovaní realitných služieb, prípadne inej
obdobnej zmluvy/dohody.
- K
reklamácii je klient vždy povinný predložiť doklad (faktúru) o poskytnutí
Služby.
- Právo
zodpovednosti za vady poskytovanej Služby, prípadne za nesprávne
vyfakturovanú sumu odmeny, musí klient u poverenej osoby danej
spoločnosti uplatniť bez zbytočného odkladu, tj. čo najrýchlejšie,
potom ako chybu zistí, avšak nie neskôr ako tridsať (30) dní odo dňa
doručenia faktúry klientovi, resp. odo dňa, kedy sa stala skutočnosť
zakladajúca dôvod reklamácie.
- V
prípade, že klient neuplatní svoje právo v zmysle bodu 6. tohto
Reklamačného poriadku, tak márnym uplynutím tejto lehoty toto právo
zanikne.
- Ak klient usúdi, že Služby poskytované spoločnosťou sú nevyhovujúce alebo bude mať k realizácii obchodného prípadu iné výhrady, je oprávnený uplatniť tieto svoje reklamácie v spoločnosti.
- Poverená
osoba spíše s klientom o reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný
protokol na aktuálne platnom formulári. Klient má právo na kópiu
reklamačného protokolu.
- Reklamácia
bude spoločnosťou vybavená do troch (3) pracovných dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa poverená osoba spoločnosti s
klientom písomne nedohodne inak. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako tridsať (30) dní (lehota nevyhnutná na nestranné posúdenie a
vyriešenie reklamácie).
- V prípade, že prešetrenie reklamácie klienta podľa bodu 10. tohto Reklamačného poriadku je obzvlášť zložité a jej dôkladné prešetrenie nie je v tridsať (30) dňovej lehote objektívne možné zabezpečiť, je spoločnosť povinná výsledok svojho šetrenia oznámiť klientovi do šesťdesiatich (60) dní odo dňa, kedy bola reklamácia platne oznámená spoločnosti
- Reklamáciu
môže spoločnosť uznať alebo zamietnuť.
- Pokiaľ
spoločnosť uzná reklamáciu za oprávnenú, informuje o tom bezodkladne
klienta a vykoná na svoje náklady úkony ktorými odstráni vady, ak sú
odstrániteľné, a v prípade neodstrániteľných vád poskytne zľavu z ceny
alebo nanovo poskytne dané Služby. Poverená osoba spoločnosti zašle
kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácie o vybavení reklamácie,
spoločnosti.
- Pokiaľ spoločnosť
zamietne reklamáciu, informuje o tom bezodkladne klienta a uvedie dôvod
zamietnutia. Následne zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane
informácií o vybavení reklamácie vedeniu spoločnosti . Spoločnosť vyhodnotí reklamáciu a
postup vybavenia reklamácie Poverenou osobou v prípade, že ju uzná úplne
alebo čiastočne ako oprávnenú, vyzve príslušnú spoločnosť, aby vykonala
náležitú nápravu podľa jej pokynov.
- Poverená
osoba je povinná o vybavení reklamácie vydať klientovi písomný doklad
najneskôr do tridsiatich (30) dní od dátumu začatia reklamačného konania,
tzn. vystaví mu písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Toto neplatí v
prípadoch podľa bodu 11. tohto Reklamačného poriadku, kedy sa lehota
predlžuje na šesťdesiat (60) dní od dátumu začatia reklamačného konania.
- Spoločnosť
je povinná viesť si evidenciu o reklamáciách. Evidencia o reklamáciách
musí obsahovať nasledujúce údaje: dátum uplatnenia každej reklamácie,
dátum vybavenia každej reklamácie a spôsob vybavenia každej reklamácie.
Poverená osoba vybavuje reklamácie v poradí, v akom boli u nej uplatnené.
- Na
základe zistení vykonaných z reklamačných protokolov vyvodzuje spoločnosť
dôsledky, stanovuje metódy, návody a dáva pokyny, aby bolo možné
predchádzať vzniku prípadných ďalších reklamácií.
- Ustanovenia
bodov 1. až 18. sa primerane vzťahujú aj na maklérov, franšízantov ako aj
na zamestnancov.
- Spoločnosť
je oprávnená z dôvodu zmien vo svojej obchodnej politike alebo zmien
právnych predpisov na území SR, alebo na základe vývoja právneho alebo
podnikateľského prostredia, alebo v záujme bezpečného fungovania
informačného systému, alebo minimalizácie rizika, tento Reklamačný
poriadok kedykoľvek meniť, alebo dopĺňať.
- Spoločnosť
určí zverejnením alebo vo svojich prevádzkach alebo na svojej internetovej
stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku. Za vady služieb nemožno
považovať čerpanie služieb menšieho rozsahu spôsobené samotnými
okolnosťami vyššej moci – napr. povodeň, snehová kalamita, víchrica,
krupobitie, poškodenie bleskom, vrátane prerušenia dodávok elektrickej
energie alebo vody.
- Spoločnosť,
ich makléri, Franšízanti ako aj zamestnanci zaisťujú ochranu poskytnutých
osobných údajov klientov v súlade s právnymi predpismi Slovenskej
republiky, hlavne v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z.o ochrane
osobných údajov v platnom znení.
- Tento
reklamačný poriadok je záväzný spoločnosť, ich maklérov, franšízantov a
zamestnancov a je platný na celom území Slovenskej republiky.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 01.07.2025
VZOR REKLAMAČNÉHO FORMULÁRA
REKLAMAČNÝFORMULÁR
LAW&REAL ESTATE s.r.o.
Vydaný realitnou kanceláriou CIBULKOVA REALITY, Hodžova 1488/53, 911 01 Trenčín, IČO: 55794289, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložkač.46159/R, prijatý s účinnosťou od 01.07.2025
Dátum podania reklamácie: ......................................................................
Údaje o maklérovi, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje :
Meno, priezvisko:..........................................................................
Prevádzka realitnej kancelárie, adresa:.................................................................................................................................
Typ transakcie, ktorá bola zrealizovaná: □predaj □prenájom □kúpa
Špecifikácia nehnuteľnosti:...............................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................
Údaje o klientovi, ktorý podáva reklamáciu(meno, priezvisko, adresa, kontakt, email):
Meno,priezvisko:.............................................................................................................
tel.číslo:....................................
Adresa:.............................................................................................................................................................
Email:..............................................................................................................................
· KLIENT/Vecný obsah reklamácie(vypĺňa klient, ktorý podáva reklamáciu).
Uveďte informácie ako popis sťažnosti, vady na službe alebo podnet popisujúci pochybenie v konaní makléra alebo realitnej kancelárie.
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
· MAKLÉR/Vyjadrenie k reklamácii(vypĺňa maklér, ktorého sa reklamácia týka).
Uveďte informácie ako popis a vysvetlenie situácie a informácie, týkajúce sa sťažnosti klienta realitnej kancelárie.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Podpis makléra:...................................................................Dátum:...........................................
· POSÚDENIE REKLAMÁCIE (vypĺňa konateľ realitnej kancelárie alebo zodpovedná osoba). Reklamácia bola uznaná za oprávnenú: □ áno □ nie
Odôvodnenie:................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Spôsob vybavenia reklamácie:
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
V......................................,dňa:........................
Podpis konateľa realitnej kancelárie:..........................................................
KLIENT/S vybavením reklamácie súhlasím:□áno □nie